Cookie beleid vv DWP

De website van vv DWP is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Algemene ledenvergadering

Algemene ledenvergadering

25 oktober 2018 11:00


Hieronder de notulen van de afgelopen ALV op 7 sept 2018, onderaan de pdf versie.

Notulen Algemene Ledenvergadering 7 september 2018.

 

Afwezig met afmelding:  Anne Knol, Jordy van Drogen,  Mark Hulzebos, Ernst Jan Lusink en Geeske Otten.  Verder zijn er geen concrete afmeldingen geweest. Tijdens deze Algemene Leden Vergadering zijn 23 leden aanwezig. Ten opzichte van het voorgaande jaar is dat een iets geringere opkomst. In 2017 waren er in totaal een 24 –tal leden aanwezig op de vergadering.

De voorzitter opent rondom 20.00 uur de vergadering en heet een ieder hartelijk welkom en is blij met zijn of haar aanwezigheid.

 

2:  Notulen ALV 2017.    Allereerst worden de notulen van de vorige ALV 2017 geopend en via de beamer zijn deze voor een ieder zichtbaar. Naar aanleiding van deze notulen zijn er geen vragen of opmerkingen, zodat de notulen worden goedgekeurd door de Algemene Leden Vergadering en zodoende wordt de secretaris decharge verleend en zijn de notulen akkoord bevonden.

 

3:  Mededelingen:  Tijdens deze vergadering doet de voorzitter uit de doeken dat we als vereniging de mogelijkheden aan het onderzoeken zijn om ons voetbalcomplex uit te breiden met extra kleedgelegenheden, extra ruimte voor de scheidsrechters en een ruimte voor algemene faciliteiten. Deze plannen zijn we nu aan het ontwikkelen en daarvoor is een projectgroep opgesteld. Deze plannen zijn in een redelijk vergevorderd stadium, zodat de eerste schetsen en ontwerptekeningen reeds zijn opgesteld en we nu aan het becijferen zijn wat de daarmee gepaard gaande kosten zijn. De reden waarom we dit gaan ontwikkelen ligt in het feit dat we als vereniging graag alle activiteiten op ons complex willen laten plaatsvinden, dus ook de douche faciliteiten. Het gebruik van de sporthal en de daar gesitueerde douchefaciliteiten willen we in de toekomst reduceren tot nul, daar dit voor de nodige moeilijkheden en irritaties leidt niet alleen binnen de vereniging maar ook bij de schoonmaakster en de gemeente. Dit willen we als vereniging niet langer, vandaar dat deze mogelijkheden nu concreet worden onderzocht. Zodra deze plannen gestalte gaan krijgen zullen we de vereniging verder inlichten. Ook over de wijze waarop het één en ander gerealiseerd en gefinancierd zal gaan worden.

4: Verslag secretaris: De tijd vliegt en als we dan terugblikken op het afgelopen seizoen kunnen we niet anders dan concluderen, dat er weer heel veel is gebeurd.  Niet alleen was er de opening en de oplevering van het gerealiseerde kunstgrasveld, maar en passant hebben we ook nog het 70 jarig jubileum van de club de revue laten passeren en hier tijdens de festiviteiten rond de opening van het veld aandacht aan besteed, dit is wellicht wat onder gesneeuwd in alle aandacht voor de opening en realisatie van het kunstgras veld, maar het is natuurlijk een bijzonder gegeven dat een dergelijke vereniging al zeventig jaar zijn bestaan kent en in het verleden, heden en in de toekomst nog veel leden en vrijwilligers mag voorzien van een zinvolle en plezierige sportbeleving. Echter deze beleving kan niet zonder de inbreng van de vele vrijwilligers waar onze vereniging zijn bestaan en voortbestaan aan ontleend. Het is dan ook onze taak om er met elkaar voor te zorgen dat dit ook voor de toekomst gewaarborgd zal blijven, zodat ook toekomstige generaties hun sportplezier hier kunnen blijven beleven.

Dit kan niet zonder de hulp van een ieder die zich bij de vereniging betrokken voelt, niet alleen de vrijwilligers, maar ook trainers, leiders, spelers en ouders. Wij hebben als vereniging uw hulp nodig op verschillende terreinen binnen onze vereniging, wij doen een beroep op een ieder om daar waar mogelijk zijn of haar inzet aan te wenden binnen onze vereniging om de continuïteit te blijven waarborgen. Denk daarbij niet alleen aan je eigen inbreng, maar probeer ook anderen enthousiast te maken om zich aan te melden als vrijwilliger. Dan komt het niet altijd op dezelfde mensen neer en maken we er met elkaar een waar verenigingsgebeuren van.  Want vele handen maken licht werk, en ook in de toekomst zullen wij een beroep doen op die handen.

Voorafgaand aan dit seizoen werd ook duidelijk dat de KNVB het jeugdvoetbal onder de loep wilde nemen en men met de gedachte speelde om een aantal nieuwe spelvormen te gaan introduceren, deze werden dan ook aan het begin van het nieuwe seizoen geïntroduceerd, dit  vroeg natuurlijk enkele aanpassingen binnen het jeugdvoetbal, ondertussen zijn deze vormen al geïntegreerd en diverse jeugdonderdelen spelen al conform nieuwe regelgeving. Wellicht dat dit gaat bijdragen  aan de sportieve prestaties en ontwikkeling van de jeugd.

De sportieve prestaties van onze teams van het afgelopen seizoen mogen we hierbij niet vergeten, ons eerste elftal wat een fantastisch seizoen 16-17 had gedraaid,  kwam wat stroef uit de startblokken en dat resulteerde in een teleurstellende positie op de ranglijst gedurende de eerste seizoenshelft. Echter na de winsterstop werd de weg omhoog ingeslagen en was er aan het einde van het seizoen zelfs nog even uitzicht op het behalen van een periodetitel, echter ging die periode titel naar Willemsoord, waardoor het seizoen uiteindelijk op een mooie vijfde positie werd afgesloten. 

Ook de andere teams hebben zich kranig geweerd dit seizoen, al was dat niet altijd even makkelijk. Bijzonder was de indeling van ons tweede elftal het afgelopen seizoen, ingedeeld in een klasse die in eerste instantie nogal wat negatieve reacties opriep, niet vanwege de deelnemende teams, maar meer ten aanzien van de reisafstanden. Klazienaveen, Emmen, Hoogeveen en enkele omringende plaatsen behoorden tot de deelnemende teams waardoor er grote afstanden op het programma stonden. Door eigen inventiviteit ging men niet bij de pakken neerzitten en werd er een crowdfunding actie opgezet, welke zelfs het landelijke nieuws bij SBS 6 heeft gehaald. Het team had over media aandacht zeker niet te klagen, want ook een Ronaldo / Real Madrid imitatie van dit team haalde diverse mediakanalen. Nu lijkt het of dit de meest aanspraak makende prestatie was van dit team, maar daarmee zouden we hen veel te kort doen. Tijdens een zware competitie wist Harry samen met zijn mannen aan het einde van het seizoen een prachtige derde plek veilig te stellen en door het behalen van een periode titel diende er zelfs een promotie wedstrijd gespeeld te worden in en tegen Ten Boer. Wat een strijd was dat, met een bus togen spelers, begeleiding en supporters naar Ten Boer om onze jongens aan te moedigen. Tot 4 minuten voor tijd ging de strijd gelijk op en had DWP de mogelijkheid om bij een gelijke stand de wedstrijd te beslissen, maar met een veldbezetting van tien tegen elf was het een ongelijke strijd. Ten Boer had al diverse goede mogelijkheden laten liggen , maar trok uiteindelijk aan het langste ( gelukkigste ) eind. De wedstrijd ging verloren met 2-1.    Maar wat een prachtige afsluiting van een schitterend voetbalseizoen van ons tweede elftal.

Ook de andere teams hebben zich kranig geweerd en hebben zich allen gehandhaafd in de klasse waarin men was ingedeeld. Dat was niet altijd heel erg makkelijk, met name het derde elftal had het zwaar het afgelopen seizoen.  Na het kampioenschap van vorig jaar,  nu een klasse hoger ingedeeld en dat was toch even andere koek. De VR 1 hebben het seizoen op een prachtige 3e plaats afgerond in de 4e klasse F, een puike prestatie. Dit seizoen was er ook een tweede dameselftal ingeschreven. Ook zij hebben een prestatie van formaat geleverd. In hun eerste jaar gelijk de tweede plaats bezetten in de competitie, een geweldige prestatie. De mannen van de 7x7 waren ook weer diverse keren actief en zij behaalden een derde plaats in de eindrangschikking.

Tot zover een korte opsomming van de sportieve prestaties van onze vereniging van het afgelopen seizoen.

 

Ook het komende seizoen staan er weer zaken op stapel, welke de nodige aanpassingen zullen vragen van ons als vereniging. De kans is groot dat er meer taken vanuit de gemeente zullen worden overgedragen aan de vereniging zelf,  op het gebied van onderhoud van ons sportcomplex. Er zullen nog enkele aanpassingen worden uitgevoerd aan de verlichting van het hoofdveld, wat zal de status worden van het huidige trainingsveld, en is de capaciteit van ons sportcomplex nog voldoende ten aanzien van het ledenaantal en de gevraagde voorzieningen voor bepaalde doelgroepen. Zomaar enkele vraagstukken waar we het komende seizoen mee te maken zullen krijgen. Maar ook hier zullen we weer passende oplossingen voor gaan vinden.

Tot slot, zoals reeds eerder aangegeven kunnen wij als vereniging niet zonder de inzet van alle vrijwilligers, dit om de vereniging ook in de toekomst gezond en actief te houden. Dank nogmaals voor jullie inzet van het afgelopen seizoen, maar ook in het komende seizoen willen we graag een beroep op jullie doen. Want vele handen maken licht werk.  

Ik zal allicht het één en ander of iemand  zijn vergeten, maar daar voor dan mijn welgemeende excuses.

Henry van Drogen

Secretaris VV DWP
Seizoen 2017-2018

5: Verslag Jeugdcommissie. seizoen 2017-2018

Een start op het mooie kunstgrasveld, vanaf de entree oogt het meteen een stuk professioneler. Iedereen heeft er zin in!

De start van het seizoen verloopt redelijk soepel, met alleen in de C2 wat lastigheden. Er zijn nog spelers geruild en bij het gebrek aan leiders is er toch nog een ouder opgestaan die het leiderschap op haar heeft genomen.

De aftrapavond waarop de trainers en leiders informatie krijgen over de gang van zaken en het uitdelen van de voetbalspullen wordt minimaal bezocht. Gelukkig zijn er wel weer nieuwe gezichten en die maken er ook goed gebruik van zich te verdiepen in de zaken rondom het leider / trainer zijn.

Wiebe van der Kamp, coördinator scheidsrechter laat begin van het seizoen weten te stoppen met zijn rol in de jeugdcommissie. Paul was hier inmiddels ook al bij ingestapt en zal dit blijven doen.

Al snel ontstaan er problemen in de D2, met een beetje sturing lijkt dit te gaan maar na een aantal weken stapt er een pupil op. Dit betekende 7 spelers de rest van het seizoen, vanuit andere teams is altijd hulp mee geweest naar de wedstrijden. De onrust in het team was niet onder controle te krijgen, met veel moeite hebben ze het eind seizoen weten te behalen en uiteindelijk met een prachtig resultaat, ze werden kampioen.

Door de slechte opkomst op de zaaltoernooien die vanuit de jeugdcommissie worden georganiseerd is besloten het dit jaar een andere invulling te geven. Er wordt nog 1 toernooi in Grou georganiseerd, welke goed is verlopen. Daarnaast konden de teams zich zelf inschrijven voor de wintercompetitie of het kersttoernooi. Een aantal teams hebben hier aan deel genomen met wisselend resultaat maar wel met de conclusie dat het erg goed is bevallen en dat het leuk is voor de jongens / meisjes om in de winter door te kunnen spelen.

Bernd maakt december bekend dat hij per volgend seizoen gaat stoppen als voorzitter en zijn verdere activiteiten voor de jeugdcommissie. Een logische keus voor Bernd maar wel jammer voor de jeugdcommissie want het draait zo goed en leuk. Een zoektocht naar een nieuwe voorzitter is nog wel een klus daar er vanuit de JC geen belangstelling lijkt te zijn voor deze rol. Uiteindelijk na lang wikken en wegen besluit Wielko deze rol te gaan vervullen, een keus waar de overige JC leden erg blij mee zijn.

De A’s hebben een goed seizoen gehad en worden in januari gehuldigd met het behalen van hun kampioenschap.

Schalke auf Toernee is voor veel spelers een super leuk idee en er zijn ook redelijk wat inschrijvingen. Helaas komt de trainingsdag te vervallen i.v.m. de kou, wel gaat de bus richting Duitsland. We weten allemaal hoe dit verder is verlopen, compliment voor de club dat er toch een kleine bijdrage is terug gestort naar de “gedupeerden”.

De voorbereidingen voor het schoolvoetbal zijn begin het jaar ook alweer van start. Er waren dit jaar meer 11 tal aanmeldingen en weinig 7 tal, dit maakte het wat lastiger qua planning. De meiden hadden het hierdoor een beetje te zwaar. Uiteindelijk werd het een goed verlopen dag, het weer werkte hier ook aan mee. Wel zijn er weer wat verbeterpunten genoteerd die volgend jaar zullen worden opgepakt.

De familiedag wordt vanaf heden vanuit de activiteitencommissie worden georganiseerd. Uiteraard is hulp vanuit de JC nog wel gewenst. Dit werd een groot succes voor de kinderen, tenminste voor de jongere spelers. Het waterspektakel was een goede keus voor deze zonovergoten dag. De jongens en meiden vanaf de C’s hadden iets minder vermaak, ook al leken die zich met hun eigen voetbalpartij prima te vermaken. Hier zal volgend jaar ook aan gedacht worden dat ze meer worden betrokken. Ook de bbq voor de jeugd viel erg in de smaak. Dit was een goede opzet van de familiedag, zo behoud je in de middag de jeugd en blijven ouders ook langer hangen. Uiteraard mag het afscheid van Klaas en Janny niet worden vergeten, ze zijn volop in het zonnetje gezet. Ook vanuit de JC is hun inzet ontzettend gewaardeerd.

Voor we met de nieuwe teamindeling aan de slag gaan, mogen we alvast de nieuwe coördinatoren verwelkomen die Jan Heeringa en Jan Schokker opvolgen. Selma Mulder treedt als coördinator voor de meisjes binnen en Jan Mulder voor de C’s en D’s jongens.

April ligt er weer een eerste concept teamindeling. Het leek eerst wel goed te slagen maar uiteraard zijn er altijd een paar knelpunten. Na de bekendmaking haken er nog een paar leden af wat niet ten goede komt aan de indeling. Na wijs beraad besloten voet bij stuk te houden, helaas kunnen we het nooit voor alle leden even goed doen.

De zaken voor de start van het nieuwe seizoen worden nog geregeld zodat daarna een ieder van zijn vakantie kan gaan genieten.

Op naar een mooi nieuw seizoen.

Namens de jeugdcommissie.

Trees Kruis.


6: Verslag Penningmeester: de cijfers omtrent het jaar 2017-2018 zijn voor geïnteresseerden op te vragen bij de penningmeester.

 

Naar aanleiding van het verslag van de penningmeester zijn er verder geen vragen.

 

7: Verslag Kas commissie. Controle door Wielko Lageveen en Mangal Haringsma. Albert Hol was als reserve aangemeld. Conclusie: Alles akkoord. Wielko en Mangal hebben de gehele boekhouding doorgenomen en hebben steekproef gewijs diverse financiële boekingen gecontroleerd. Wielko en Mangal geven aan dat de boekingen exact stroken met de geboekte bedragen en de onderliggende facturen. Daarom wordt de penningmeester decharge verleend en zijn de cijfers over het seizoen 2017 – 2018 geaccordeerd. Aangezien Wielko Lageveen toe zal gaan treden tot het hoofdbestuur is de functie van voorzitter van de kascommissie vacant. Deze zal nu worden ingevuld door Mangal Haringsma. Doordat Mangal deze nieuwe functie op zich gaat nemen, zijn we op zoek naar nieuwe leden voor de kascommissie. Sake Mulder meldt zich aan als nieuw lid voor de kascommissie en Bernd Woudstra heeft zich beschikbaar gesteld als reserve. Hierdoor zijn we de komende twee jaar weer voorzien van een kascommissie.  De penningmeester wordt decharge verleend en de cijfers zijn daardoor akkoord bevonden en zijn dus gereed voor het publiceren richting de KNVB.

Korte pauze:

8. Bestuurszaken. Jeugdplan: Henk Visser en Jolle Jager zijn drukdoende met het schrijven van het jeugdplan, om de sportieve prestaties te verhogen en doorstroming en vorming van de jeugd te verbeteren.

 

Aftredend: René van der Woude en Bernd Woudstra.

René van der Woude en Bernd Woudstra nemen afscheid en worden beiden hartelijk bedankt voor hun inzet. Namens de club ontvangen zij een leuke attentie en een mooie bos bloemen. Of zoals wij gekscherend roepen een bosje brandnetels.

Allereerst René, hartelijk dank voor de enorme inzet de afgelopen jaren en met name gericht op de realisatie van het kunstgrasveld.  Je hebt dit natuurlijk niet alleen gedaan maar je hebt wel een enorme voortrekkersrol hierin vervuld. Je hebt er toe bijgedragen dat er een prachtig visitekaartje is gerealiseerd voor de vereniging. Samen met een grote groep vrijwilligers hebben we dit met elkaar mogen realiseren. René nogmaals dank voor je inzet en wellicht zien we je in de toekomst nog wel eens terug in een andere rol.

Bernd,  neemt afscheid als jeugdvoorzitter. Vaak hebben we discussies gehad over het wel en wee van de vereniging en de gang van zaken binnen onze vereniging en met name gericht op de jeugdzaken, maar al deze discussies waren vruchtbaar. Je hebt er aan bijgedragen dat er een goede structuur is gerealiseerd binnen de jeugdcommissie. Bernd, je gaat studeren en verder werken aan je maatschappelijke ontwikkeling, veel succes daarmee en we wensen je als club al het goede in de toekomst. Maar jij ook nogmaals hartelijk dank voor je inbreng en wellicht en dat is al aan de orde zien we je in de toekomst nog wel eens terug in een andere rol.

Hilbrand Woudstra zal de plaats innemen van René van der Woude. Er zijn geen verdere tegenkandidaten aangemeld. Wielko Lageveen zal de plaats innemen van Bernd Woudstra.  Heren beide welkom in het bestuur.  Wielko, ook jij kan rekenen op de steun van het gehele bestuur en ook jij bedankt voor het beschikbaar stellen.  Dit voorzitterschap zal van korte duur zijn, daar Wielko en zijn gezin voor één jaar gaan verhuizen naar de VS.  Men zal vanuit de jeugdcommissie nu al gaan werven voor een vervanger. Maar voor nu hartelijk welkom en we zullen er met elkaar voor de komende tijd een succes van gaan maken.

En dan het punt van de voordracht voor het erelidmaatschap. Als vereniging hebben we gemeend dat we Wietze Toering moeten voordragen voor het erelidmaatschap. Gezien zijn enorme staat van dienst binnen de vereniging, al zijn activiteiten, jeugdvoorzitter, trainer, leider, voetballer en daarnaast nog diverse andere functies in een tijdsspanne van ruim veertig jaar. Deze voordracht wordt voorgelegd aan de ALV en wordt met algemene stemmen aanvaardt. Wietze treedt daarom toe tot het illustere rijtje van ereleden van onze vereniging VV DWP. Naast een bijbehorende oorkonde ontvangt hij een mooie bos bloemen en een prachtig geïllustreerd boek met daarin een summiere opsomming en foto’s van al zijn activiteiten die hij voor onze club heeft gedaan en nog doet. Wietze is hiervan danig onder de indruk en dankt allen voor deze voordracht en voelt zich enorm vereerd dat hem deze prachtige gelegenheid wordt geboden en dat de club hem deze eer verleend. De voorzitter feliciteert Wietze met zijn benoeming en hoopt dat hij nog jarenlang deel mag uitmaken van de VV DWP familie.

 

9: Rondvraag: Tetje, wanneer komt  het scorebord. Morgenochtend wordt er de laatste hand aangelegd en binnen een week af vier zal het worden geplaatst.  Jan Venema, of er aandacht besteed kan worden aan het feit of men iets voorzichtiger en zorgzamer willen zijn voor de materialen. Elk team is verantwoordelijk voor het gebruikte materiaal. We zullen dit nogmaals onder de aandacht brengen bij iedereen. Ook zullen we de gemeente vragen de bossages aan beide zijden verzoeken om dit uit te gaan dunnen.  Verder geen vragen voor de rondvraag. 

Verder zijn er geen vragen of opmerkingen en sluit de voorzitter de vergadering en dankt de aanwezigen nogmaals voor hun aanwezigheid.

Verslag pdf

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!